Voorwaarden
Vergoeding
Mogelijk krijg je geheel of gedeeltelijk de kosten voor haptotherapie vergoed
vanuit de aanvullende zorgverzekering. Dit is na te zoeken op de website van de
beroepsvereniging; www.haptotherapeuten-vvh.nl . Bij twijfel over vergoedingen kun je contact
opnemen met de eigen zorgverzekeraar. Met Hoofd en Hart bemiddeld bij twijfel
niet met de zorgverzekeraar.
Betaling
Tijdens je bezoek kan het bedrag met pin of contant worden betaald. Je krijgt dan na afloop een factuur via de mail gestuurd. Zorg ervoor dat je, indien je om wat voor reden dan ook, niet direct bij de afspraak hebt betaald, de rekening uiterlijk 7 dagen na de factuurdatum hebt betaald. Zo voorkom je dat je na 30 dagen een betalingsherinnering ontvangt. Met op tijd betalen voorkom je bovendien een incassoregeling. De kosten voor een dergelijke regeling breng ik in rekening.
Verhindering
Indien je verhinderd bent verzoek ik je dit 48 uur voor de afgesproken tijd
telefonisch of app 06-39027005 of per email welkom@huisvanmana.nl aan
mij kenbaar te maken. Bij afmelding op een later tijdstip ben ik genoodzaakt de
gereserveerde tijd in rekening te brengen.
Dossiervorming
Ik hanteer een papieren cliëntendossier volgens de Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG).
Algemeen
De client is op de hoogte van de beroepscode waar de therapeut aan is gehouden.
De therapeut is aanspreekbaar op de behandelwijze en het gevoerde beleid.
Het is mij toegestaan om de algemene voorwaarden of het privacy statement
tussentijds te wijzigen. U kunt altijd de actuele voorwaarden bekijken op de
website www.huisvanmana.nl of bij mij opvragen
Privacy statement
Voor uitgebreide beschrijving van de waarborging van uw privacy kunt u het privacy statement bij mij opvragen of u kunt dit lezen op de website www.huisvanmana.nl
Goede zorg / Klachten
De bovenstaande praktische afspraken, gecombineerd met vakkundigheid, enthousiasme en de richtlijnen van de beroepsvereniging VVH, vormen de basis voor een succesvolle behandeling. Desondanks kan het voorkomen dat u een klacht heeft over de zorg die u is geboden. Een klacht zien wij als een mogelijkheid om de zorg te verbeteren. U kunt dan gebruik maken van de klachtenprocedure van de VVH via www.haptotherapeuten-vvh.nl .
Informeren aan derden
Informeren aan derden gebeurt alleen als je hiervoor toestemming hebt gegeven. Dit kan een eindevaluatie naar de verwijzer zijn of overleg met medebehandelaars wanneer dit bevorderlijk of noodzakelijk is voor de behandeling.
Beëindiging
Het therapieproces eindigt door een gezamenlijke evaluatie.